2009. október 15., csütörtök

Körtés- rizses rétes háromszögek


Puszedlinél láttam meg néhány hete ezt a rétest és azóta is terveztem az elkészítését. Hát, elállt a szavam az ízétől, annyira finom! Rétes kedvelőknek kötelező kipróbálni!
Hozzávalók:
  • fél liter tej
  • 15 dkg rizs
  • 13 dkg cukor
  • vanília kivonat
  • 3-4 db érett körte
  • 1/2 tk reszelt citromhéj
  • réteslapok
  • olaj és tejföl a kenéshez

Tejberizst főzünk, vaníliával és citromhéjjal. Még forrón hozzáadjuk a kockára vágott körtét, hagyjuk hűlni.

A réteslapokat megkenjük olaj és tejföl keverékével. (Először kentem így, és sokkal de sokkal finomabb, mint amikor csak vajjal kenem, köszi az ötletet!)


Most is háromszögeket hajtogattam, mert így könnyebb szállítani munkahelyre. 190 fokon 20 percig aranysárgára sütöttem.

Köszönöm ezt a finomságos receptet, Puszedli!



10 megjegyzés:

egycsipet

Ez biztosan nagyon finom lehet! Jól néz ki, mint mindig. ;)

kacskaringopia

Hétvégére úgy is akartam valami finomságot!Köszi, hála Neked megvan!:-)

Puszedli

Örülök, hogy nálatok is bevált. :)

Kata

Ez megint jól hangzik:)

Kiskukta

Annyira helyesek ezek a háromszögek, ki kell én is próbáljam így készíteni a rétest! Az íze is nagyon finom lehet!

Jade

Egycsipet, Kata, koszonom!

Kacskaringopia, Puszedlit illeti a koszonet :) en is neki koszonom!

Kiskukta, tetszeni fog, meglatod!

Max

Szia!

Mit szólnál egy kördéshez? Kukkants be hozzám légyszike, kérdeznék valamit.

http://href.hu/x/acao

Köszönöm!

Max

Jade

Koszonom Max, igyekszem hamarosan megvalaszolni!

Cat

Are these the turnovers that you liked so much, but now with cheese as filling ? I can't really tell if it is cheese or something else. But they do look so delicious !

Jade

Hi Cat!
The filling is ripe pear, rice boiled in milk with some sugar, lemon zest, vanilla.
'twas awesome!

Related Posts with Thumbnails

Jade konyhája   © 2008. Template Recipes by Emporium Digital

TOP